Het managen van bestellingen kan best een uitdaging zijn, maar met de juiste tools kun je dit proces een stuk makkelijker maken. In deze blog delen we handige tips, zodat je subitems optimaal kunt benutten en je organisatie kunt verbeteren.
Extra info toevoegen aan een product
Subitems bieden een gestructureerde manier om details toe te voegen aan producten. Hierdoor wordt het voor het personeel duidelijker wat er precies moet worden voorbereid. In plaats van een lange lijst met items te hebben, kun je subitems gebruiken om specifieke voorkeuren, variaties of extra’s aan te geven. Dit minimaliseert verwarring en verbetert de nauwkeurigheid van de uitvoering.
Voorbeeld: Een klant bestelt een pizza met verschillende toppings. In plaats van alle toppings als aparte items weer te geven, kunnen subitems worden gebruikt om de gekozen ingrediënten overzichtelijk toe te voegen.
Bepaal exact hoeveel ingrediënten je nodig hebt
Dankzij de F-reddie software kun je de totalen van de subitems automatisch laten berekenen. Zo weet je exact hoeveel je van elk ingrediënt nodig hebt. Dat is niet alleen handig voor het keukenpersoneel, maar zorgt ook voor een efficiënter voorraadbeheer en minder overschotten en verspilling.
Voorbeeld: Verschillende producten kunnen hetzelfde bijgerecht hebben, zoals warme groenten of aardappelpuree. Door de subitems overal consistent in te stellen, telt de F-reddie software automatisch op hoeveel je van elk bijgerecht moet voorzien.
Controle bij het inpakken
Een potje saus vergeten of een verkeerd bijgerecht ingepakt? Vanaf nu geen fouten meer tijdens het klaarzetten van een bestelling! Dankzij de subitems op de pakbon controleer je eenvoudig of alle onderdelen aanwezig zijn.
TIP: Graag een extra controle? Via de F-reddie software druk je eenvoudig etiketten af per subitem om op je verpakking te kleven, zo stel je in 1-2-3 de juiste bestelling samen.